vakablak

A blogvilág saját halottja. A 0-bitek rezervátuma.

Friss topikok

recycling.fúsz.dada, a Markov-láncos kutya II.

2008.06.22. 15:00 vakablak

Már nem értő tékozlók szemében.
Hordtam a mennybe, és az igazságért, megalázott szép oltára?!  Bekerítve lelkünk önnön irgalmában, nem emberi életek kioltására.  Nemzetek gyökereivel golfoznak a múltból, ha lakója, a húst rólunk rágja!  Vagyok édesanyámnak drága gyermeke, értünk s holtak vádolják a parton, háttal a gyalázat?  Bűnös hazugok világában élünk és igazgyöngy is lakott, telt az új pufajkát rendelt angol szabóval.

A Teremtő Természetből fakadón az utat is elfeledte.
Lám, mily’ lyukak között tengetem magam, mint egy hírlap véletlenül, igaz Istené vagyok.  A világ Glóbuszon csüng; mint a földön, könnytenger születik, táplálja jó ékszerbolt?!  Fogy a nemzetről, a szememben az idő! Hol ér véget a lutrin, játszanak velünk, milyen jövő nemzedéknek akarom, hanem téged, külföldi napszám, vörös brigád, egy országot zsebre rakott! Ez a sivatagban, mert szeretünk Téged, ne hagyj neki teret, mert azt gondolják: kiválasztottak.

Örökségünk halál és igazgyöngy is tüntet. Üzlet a magyarral.
A telhetetlenség és az ember is tanulhatnak és szegfű, ígéretek és ti, áruló diktátorok a legszebb szó, a fejünk!  S hogy egy életen át, a padlást seprik ki, hanem a sivatagban, mert hirtelen jobbra kanyarodtak.  Este unokáját, sosem fogja megütni érte a porba, de én: végig kitartottam magam mellett: magyarnak.  Ébredjetek, Rákóczi, Petőfi hol nem értő tékozlók szemében.

Aki mást gondol magyarként a víznek, s a semmiből, a szememben az új szekéren is csókolódzik, urasan fog kezet, az úr e vörös brigád!  Hát utolért minket a munka, az áldott áldozatban, mit széttépett a lemondó, végső végidőknek, mert szíve mélyén, ő még ezt a víznek s egy életen át, a tömeg gúnytárgya voltam, de várja az emberi léten.  Nappal minket a lutrin, játszanak velünk, milyen jövő vár itthon, vagy Írországban, az igazi értő, foltozó, összevarró; Nagymagyarországot összerakó, összefalazó?

Magyar szívvel, magyar vagy!
Csonthegyekből rakott utak, vért itatnak vélünk, árulók csókjával alszik el országod, kínra, hidegre, lázra!  A törpe és ti, áruló diktátorok a mi házunk, hazánk s elégedetten kezetráztak, menetközben megbeszélték, hogy e házban magyart képvisel, büszkén és igazgyöngy is le ott?!  A homokszemek is tanulhatnak és példa minden nemzetnek e világnak adva, mert szeretünk Téged, ne hagyj neki teret, mert szíve mélyén, ő még ezt a nyugat nyeli el országod, s életünk igaz, büszke vára, nemzetünknek szíve-lelke, erényeink nemes, szép hazánkért.

Nemzetiszín zászlónk alatt, büszkén és csalók szabadon bejárnak!  Ez nem emberi őröd, Drága Anyaföld!

Globális világ végtelenjét rázza.
Állok a víznek, s nézem ezt a természetből fakadó.  Rövid, pár éve alatt a becsület, ez ám a víznek, s nézem ezt a mi szabadabb. Példás és szegfű, ígéretek és énreám, itt képviselhet minket, ott szorgalmasan bontja.  Örökségünk halál és ígérte tesz szitaszólamokat tökkelütött társaság.

A telhetetlenség az utolsók maradtunk földön és letörli arcodról a kegyelmedbe, jöjjön el reményünk.  Bekerítve lelkünk önnön irgalmában, nem büntetjük, megfizetünk újból és letörli arcodról a húst! Bűnös hazugok világában élünk és rágalmak, ez az utat is csókolódzik, urasan fog kezet, az emberi léten.  Ki meggyőzted harcod a Természet sohasem minimumra törekszik, hanem a jövő nemzedéknek akarom, hanem a legszebb szó, a nyugat nyeli el reményünk.
 


(A fenti szöveget egy Markov-lánc alapú szöveg-generátor segítségével készítettem a Független Újságírók Szövetsége (FÚSZ) honlapján talált "Vers mindenkinek" c. rovatbeli versek alapján.  Dadaista tökéletessége miatt ugyanerről a honlapról hozzávettem ezekhez még "A HOMOKSZEMEK IS KUPACOKKÁ GÖRDÜLNEK A SIVATAGBAN" c. opuszt is.  Sortörések és bekezdés-eleji vastagítások tőlem.)

4 komment

Címkék: abszurd dada fúsz független újságírók szövetsége markov lánc markov chain nagyon magyar nemzeti zokogás politikai infantilizmus kollektív agybaj klinikai nemzettudat

A bejegyzés trackback címe:

https://vakablak.blog.hu/api/trackback/id/tr6533659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.20. 18:30:22

Ez komoly, hogy egy algoritmus írta? :)
Tudom, hogy több dolgok vannak földön s egen, de azért ez hihetetlenül jó...
A matematikájából sajnos egy kukkot se értek. Van ilyen Markov-generátor magyarul, vagy saját gyártmányod?

Szerintem óriási siker lett volna a mai radikáljobb gyűlésen bármelyik szónok szájából!

Add el nekik, jobbat ír, mint amit ők kitalálnak. :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.20. 19:19:21

Ez nagyon jó móka, már találtam én is egyet. :)

vakablak 2008.09.20. 19:19:27

Halál komoly, hogy ez egy algoritmus, és ráadásul egy nagyon kis egyszerű. Ami engem illet, lusta voltam megírni a saját generátoromat, ha már vannak ilyenek készek a neten. Ezt használtam: www.doctornerve.org/nerve/pages/interact/mrkvform.shtml

Nem kell olyan, hogy külön magyar verzió, bármilyen nyelvre ugyanúgy működik.

Én is azon dőltem a röhögéstől, hogy a zagya változatnak jobbára pontosan annyi értelme van, mint az eredetinek, és ha a gyűléseiken valamelyikük kellően komoly arccal ebből olvasgatna fel, valószínűleg senkinek sem tűnne fel a turpisság. Magyarul általában amúgy sem tudnak. Mennél turbóbb magyar valaki, annál kevésbé megy neki az alany-állítmány egyeztetés, talán már másnak is feltűnt. :)

Ha próbálgatod a generátort, látni fogod, hogy az csak akkor szolgáltat "szép" eredményt, ha a beöntött szöveg központozása és a mondateleji nagybetűk stimmelnek. Úgy figyeltem meg, hogy érdemes ezért legalább ezeket a hibákat javítani az összegyűjtött kiindulási szövegben. A másik megfigyelés az, hogy ha kicsi a minta, ill. ha a szöveg tele van ritkán használt szavak egyedi kombinációjával, akkor ezeket a szócsoportokat a generátor kénytelen-kelletlen változatlan formában behelyezi az eredménybe is, sőt - és ez tud nagyon zavaró lenni - túl kis minta esetén ezek ismétlődni is kezdenek.

Az algoritmus döbbenetesen egyszerű. A progi olvassa a bemeneti szöveget, és csak szópárokat tárol, meg hozzájuk azt, hogy az illető két szó pont ilyen sorrendben hányszor fordult elő. Amikor generálni kezd, akkor elkezdi egy véletlenszerűen kiválasztott szónál, és megnézi a táblázatában, hogy azt a szót milyen más szavak követték eredetileg. Ha több szó is követheti, akkor közülük az eredeti előfordulások arányában véletlenszerűen választ egyet. Majd erre a szóra vizsgálja, hogy mi követheti, és így tovább.

Jó mulatást. :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.20. 21:55:36

Köszi, én végül is egy másikat használtam, megcsináltam az öszödi beszédet és Orbán évfordulós beszédét összevegyítve, igen tetszett. :)
Felraktam a blogra.
süti beállítások módosítása